بلاگ

Phil Spencer درباره نحوه ثبت نام توسعه دهندگان در Xbox Game Pass صحبت می کند.

در سال های اخیر ، مایکروسافت سعی کرده تا بیشتر روی قسمت نرم افزار تمرکز کند تا قسمت سخت افزار. سرویس Xbox Game Pass و محبوبیت فزاینده آن این موضوع را ثابت می کند. با این حال ، هنوز ابهاماتی در مورد این سرویس وجود دارد ، از جمله نحوه استخدام توسعه دهندگان. رئیس بخش Xbox اخیراً در مورد این موضوع اظهار نظر کرد.

در مصاحبه با وب سایت The Verge ، فیل اسپنسر ، رئیس بخش Xbox ، در مورد نحوه برخورد استودیوها با Game Pass صحبت کرد. وی در بخشی از سخنان خود گفت: “این قراردادها و معاملات به مطالعات و آنچه ترجیح می دهند یا نیاز دارند بستگی دارد.” وی همچنین تأیید کرد که در روزهای ابتدایی این معاملات براساس استفاده از بازی و درآمدزایی بوده است. ظاهراً این بدان معنی است که عناوین با طرفداران بیشتر و تجربه بیشتر قرارداد بهتری خواهند داشت. با این حال ، دقیقاً مشخص نیست که اسپنسر به چه چیزی اشاره داشته است. وی افزود که در برخی موارد ، آنها حتی هزینه توسعه کامل بازی را می پردازند ، حتی برای عناوینی که همچنان در سیستم عامل های دیگر به فروش می رسند.

این قراردادها در همه موارد موجود است. به نظر می رسد برخی از آنها خارج از کنترل هستند ، اما واقعاً براساس نیازهای برنامه نویس هستند. نکته جالب این است که معمولاً یک توسعه دهنده کوچک یا متوسط ​​می تواند یک بازی را شروع کند و بگوید: “ما می خواهیم هنگام راه اندازی آن را در Game Pass منتشر کنیم ، برای این کار از شما X دلار می خواهیم. کاری که ما می توانیم انجام دهیم ایجاد سطح خاصی از موفقیت در بازی است. آنها می دانند که این قیمت را دریافت می کنند.

در برخی موارد خاص ، ما هزینه کامل بازی را پرداخت خواهیم کرد. سپس ، آنها تمام فرصت های خرده فروشی را برای رسیدن به بالای جدول Game Pass دریافت می کنند. آنها می توانند بازی های خود را در فروشگاه های استیم ، پلی استیشن ، ایکس باکس و حتی فروشگاه های نینتندو بفروشند. این توسعه دهندگان به نوعی در برابر خطرات و زیان های احتمالی محافظت می شوند. آنها بیشترین مشارکت در خرده فروشی را دارند و ما فرصت روز و تاریخ را داریم. این می تواند هزینه ثابت را به یک توسعه دهنده پرداخت کند. گاهی اوقات سازنده بیشتر روی بازی کار می کند و از ما می خواهد مبلغ مشخصی را برای بازی در Game Pass پرداخت کنیم.

سایر توافقات و قراردادها اساساً بر اساس استفاده از بازی و درآمدزایی است ، چه در مورد درآمدزایی از فروشگاه از طریق معاملات و چه از طریق بازی. ما در حال آزمایش توسط بسیاری از شرکای مختلف هستیم. وقتی کار را شروع کردیم ، مدلی داشتیم که بر اساس کاربرد بود. اکثر شرکا به ما گفتند که ما می فهمیم اما باور نمی کنیم! بنابراین آنها از ما خواستند که پیش پرداخت کنیم.

صحبت های رئیس Xbox در مورد قراردادهای Xbox Game Pass قابل تأمل است. در هر صورت ، این سرویس بدون شک یکی از اولویت های اصلی مایکروسافت باقی مانده است و حداقل در حال حاضر به نظر می رسد توافق خوبی برای توسعه دهندگان و گیمرها باشد.

بدون دیدگاه

0

دیدگاه تان را ثبت کنید