بلاگ

آموزش نحوه افزودن سایه در طراحی لوگو

یکی از چیزهایی که در طراحی لوگو می توانید از آن ها ایده بگیرید و برای لوگوی خاص خود از آن استفاده کنید بررسی روند شرکت های بزرگ و معروف برای ساخت لوگو است. این یکی از نکات مهم در ایده پردازی برای آموزش طراحی لوگو است.

در طول زمان با تغییراتی که در سلیقه ی افراد ایجاد می شود معیار های محبوبیت نیز عوض شده و به عبارت دیگر طرح و شیوه ی جدیدی مد می شود مثلا گاهی آرم های شلوغ، ترند هستند ولی پس از گذشت زمان آرم های ساده طرفداران بیشتری جذب می کنند و جایگزین می شوند و هر بار افکت های جدیدی اضافه می شود.

یکی از مواردی که امروزه در آموزش طراحی لوگو های ساده  و جذاب بیان می شود استفاده از سایه در طرح ها است.

سایه زنی دقیقاً چیست؟
سایه زدن یک انتقال تدریجی از یک رنگ به رنگ دیگر است. این فرآیند مدتهاست که در نقاشی و اینترنت استفاده می شود. به عنوان مثال قرمز را در نظر بگیرید. اگر یک نقطه زرد اضافه کنید ، رنگ اصلی آن یکسان نخواهد بود ، اما رنگ نارنجی بیشتری خواهد داشت. اگر از این دو رنگ در کنار هم استفاده کنید ، سایه های قرمز خواهید داشت. بهترین مثال برای سایه زدن یک رنگ طبیعی ، به سادگی طلوع یا غروب خورشید است. آبی آسمانی در انتهای روز با رنگ صورتی یا نارنجی پر می شود. سایه اندازی رنگ در طی دهه 1990 و اوایل 2000 بسیار محبوب بود.

پس چرا سایه ها را به لوگوی خود اضافه می کنیم؟ این یک روش بسیار معمول ، مرسوم ، مد روز و چند رنگ است که به خوبی در وب کار می کند. این یکی از داغترین روند تبلیغات در سال 2020 است. سایه زدن همچنین به شما کمک می کند پیامی را که می خواهید برای مشتریان بالقوه ارسال کنید در عین داشتن یک اثر کاملاً هماهنگ ، انتقال دهید. اگر در حوزه دیجیتال سخت کار می کنید و می خواهید مشتریان جوان را هدف قرار دهید ، این باید در نظر گرفته شود.

رنگ های مناسب را انتخاب کنید
برای ایجاد یک لوگوی سایه دار که زیبا به نظر می رسد چه کاری می توانید انجام دهید؟ یکی از مهمترین عناصر انتخاب رنگ است. ما می دانیم که انتخاب رنگ مناسب برای آرم شما مهم است زیرا رنگها منطقی هستند. به عنوان مثال ، اگر محصولات ارگانیک ایجاد کنید ، رنگ سبز رنگ مرتبط با این بخش است ، در حالی که رنگ صورتی اغلب با محصولات زنانه مرتبط است. برای دریافت یک آرم سایه دار ، با پیدا کردن رنگ اصلی آن شروع کنید. این مستلزم ارائه بهتر تجارت شما از جمله محصولات و ارزشهای شما است. سپس از چرخ رنگ استفاده کنید تا رنگ دوم را برای سایه زدن پیدا کنید. اگر یک نتیجه هماهنگ می خواهید ، اکیداً توصیه می کنیم از رنگ پایه خود خیلی دور نشوید.

چند نکته برای موفقیت افزودن سایه به آرم خود
ایجاد یک آرم با سایه متناقض آسان است. در اینجا چند نکته برای ایجاد موفقیت آمیز این نوع آرم آورده شده است.

1- حداکثر 3 رنگ را انتخاب کنید

هرچه بیشتر رنگ اضافه کنید ، احتمال تغییر اثر سایه در آرم شما بیشتر است. اغلب دو رنگ برای یک نتیجه متعادل زیبا کافی است.

تصاویر وبلاگ طراحی لوگو رایگان تصاویر وبلاگ طراحی لوگو رایگان

2- رنگهایی را انتخاب کنید که به خوبی با هم کار کنند

بیشتر اوقات ، شعارهای دارای سایه ، از رنگهای مشابه روی چرخ رنگ استفاده می کنند. این نتیجه سازگارتر و محتاطانه کمتر است. به عنوان مثال ، شما می توانید با بنفش و قرمز یا سبز و زرد کار کنید.

تصاویر وبلاگ طراحی لوگو رایگان تصاویر وبلاگ طراحی لوگو رایگان

3- سایه زنی باید پیام درستی ارسال کند

شرکت شما نماینده چیست؟ ارزشها و مخاطب هدف آن چیست؟ مهم است که هنگام طراحی آرم خود با سایه ، این نکته را در نظر داشته باشید. اگر می خواهید احساس ذن را القا کنید ، ترکیبی از بنفش و آبی می تواند بهتر از قرمز و نارنجی عمل کند.

تصاویر وبلاگ طراحی لوگو رایگان تصاویر وبلاگ طراحی لوگو رایگان

4- ترکیبات مختلف را امتحان کنید

ممکن است لازم باشد قبل از یافتن رنگ هایی که سایه مناسبی برای آرم شما ایجاد می کنند ، رنگ های مختلفی را آزمایش کنید. همچنین مهم است که سایه بان در رسانه های مختلف خوب به نظر برسد. بنابراین ، مطمئن شوید که نسخه سفید یا سیاه آن خوب به نظر می رسد.

 

ایجاد سایه در FreeLogoDesign
ایجاد سایه بان در FreeLogoDesign Logo Editor بسیار آسان است. با انتخاب رنگ از رنگ های سمت راست شروع کنید. سپس روی + + کنار مربع با رنگ انتخاب شده در داشبورد کلیک کنید. سپس می توانید رنگ دیگری اضافه کنید تا سایه ایجاد شود. می توانید سایه های مختلف را تجربه کنید و با شفافیت بازی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. می توانید به هر تعداد دلخواه رنگ اضافه کنید ، اما همانطور که در بالا ذکر شد ، ما حداکثر 3 رنگ را توصیه می کنیم تا جلوه ای که اکنون بسیار مرسوم است را حفظ کنید. برای ایجاد سایه ای متعادل اغلب دو رنگ کافی است.

طراحی لوگو وبلاگ تصاویر رایگان

3 نمونه آرم با سایه
بسیاری از شرکت ها از آرم های سایه دار استفاده می کنند. در اینجا سه ​​نمونه وجود دارد که به شما الهام می گیرند.

موزیلا فایرفاکس

Mozilla Firefox برای اولین آرم خود از سایه زنی استفاده کرده است. با گذشت زمان ، سایه آرم Mozilla Firefox به نسخه ای که امروز می شناسیم به روز شده است. با سایه های مختلف آبی کره زمین یا کت قرمز و زرد یک پاندا قرمز ، این یک مثال عالی برای دنبال کردن است اگر می خواهید یک آرم با سایه ایجاد کنید. سایه ها برای رنگ های گرم و سایه برای رنگ های ملایم برای حفظ هماهنگی وجود دارد.

موزیلا فایرفاکس – ویکی پدیا

اینستاگرام

وقتی اینستاگرام تصمیم گرفت آرم جدید خود را در سال 2016 معرفی کند ، قطعاً به سایه انداختن روند آرم کمک کرد. صفتهایی که نشان دهنده این مانترا هستند ، ساده ، ساده ، سرگرم کننده و مدرن هستند. بر خلاف دیگران ، تیم اینستاگرام تصمیم گرفت از سایه زمینه استفاده کند ، که هنگام ایجاد آرم خود نیز یک گزینه است. علاوه بر این ، ما معتقدیم که این بازسازی یکی از موفق ترین است.

پرونده: logo logo 2016.svg – ویکی پدیا

FreeLogoDesign

در سال 2019 ، ما آرم خود را برای به روزرسانی دوباره طراحی کردیم. ما نسخه های مختلفی از آرم خود را ایجاد کرده ایم ، از جمله یک نسخه سایه دار فیروزه ای و آبی از نماد. همچنین این نسخه است که

بدون دیدگاه

0

دیدگاه تان را ثبت کنید