بلاگ

آموزش سینمافوردی برای استفاده از عمق میدان با VRay

استفاده از افکت DOF با دانلود آموزش سینما فوردی به زبان فارسی می تواند برای مبتدیان کمی پیچیده باشد و برای من اهمیتی ندارد که برای اولین بار از VRay چه استفاده ای می کنم. بنابراین ، اگر اصول را می فهمید ، این راهنما را تهیه کردم تا سهولت آن را نشان دهد. ایجاد تنظیمات روشنایی مرحله از ابتدا و استفاده از تکنیک های روشنایی مبتنی بر شی نیز تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

پرونده های پروژه را برای این راهنما بارگیری کنید
سطح 1
یک مستطیل درست کنید (Objects> Primitive Angle> Rectangle).

سطح 2
در زیر این تنظیمات با کمک آموزش صفر تا صد نرم افزار سینما فوردی ، برگه “Object” را انتخاب کنید ، گزینه “Round” را انتخاب کنید و مقدار “Radius” را روی “100 cm” تنظیم کنید.

مرحله 3
“Extrude NURS” را به صحنه اضافه کنید (Objects> NURS> Extruded NURS).

4 مرحله
شی مستطیل را به NURS Extrude بکشید تا کودک شود.

مرحله 5
قسمت “ترافیک” را در زیر “شی” از تنظیمات Extrude NURBS تغییر دهید.

مرحله 6
Extrude NURBS را انتخاب کنید و آن را قابل ویرایش کنید (کلید C).

مرحله 7
روی نماد بعلاوه کوچک کنار شی Extrude NURBS کلیک کنید و اشیا “” Cap 1 “و” Cap 2 “را حذف کنید.

مرحله 8
نمایشگر را به نمای بالا (کلید F2) منتقل کنید.

مرحله 9
ابزار “Use Polygon” را انتخاب کرده و سپس ابزار “Live Selection” را انتخاب کنید.

مرحله 10
در تنظیمات ابزار Live Selection ، بخش “انتخاب فقط عناصر قابل مشاهده” را بردارید.

مرحله 11
اکنون فقط چهره هایی را که سمت راست هندسه را تشکیل می دهند انتخاب و حذف کنید.

مرحله 12
به نمای Perspective (کلید F1) بروید ، و “استفاده از ابزار پایان” را انتخاب کنید.

مرحله 13
انتهای بلند را در پایین انتخاب کنید و آن را بکشید تا چهره ای بلند ایجاد شود.

مرحله 14
اکنون یک “کره” (Objects> Primitive> Sphere) با 40 قسمت و شعاع 30 سانتی متر ایجاد کنید.

مرحله 15
آن را دو بار کپی کرده و به صورت تصادفی از نزدیک به دور قرار دهید (در صفحه نمایش).

مرحله 16
یک “مکعب” (اشیا>> بدوی> مکعب) به ابعاد 380 200 200 15 15 سانتی متر ایجاد کنید.

مرحله 17
این جسم مکعبی را روی توپ ها قرار دهید (زیرا منبع نور برای روشن کردن آنها خواهد بود)

مرحله 18
شی مکعب را کپی کرده و در طرف مقابل قرار دهید.

مرحله 19
یک شی camera دوربین اضافه کنید (اشیا>> صحنه> دوربین).

مرحله 20
“دوربین ها> دوربین های صحنه> دوربین” را انتخاب کنید تا به دوربین پیش فرض تبدیل شود.

مرحله 21
دوربین را طوری قرار دهید که بتوانید همه شمارش ها را مشاهده کنید.

مرحله 22
به نمای بالا (کلید F2) رفته و شی camera دوربین را انتخاب کنید. در زبانه Depth ، مقدار “Destination Distance” را تنظیم کنید. با تغییر مقدار ، قسمت جلوی دوربین حرکت می کند. آن را با شیئی که می خواهید روی آن تمرکز کنید تراز کنید (به عبارت دیگر ، شیئی که می خواهید واضح باشد).

مرحله 23
همه اشیا sp کروی را انتخاب کنید و در زیر “Object” گزینه “Render Perfect” را از حالت انتخاب خارج کنید.

مرحله 24
برای افزودن برچسب دوربین VrayPhysical به شی camera دوربین ، دوربین را انتخاب کنید ، کلیک راست کرده و به “VrayBridge Tags> VrayPhysical camera” بروید.

مرحله 25
این برچسب را انتخاب کنید و در زیر برگه “نمونه” گزینه “DOF on” را فعال کنید و “Subdivision” را به 12 تغییر دهید (مقادیر بالاتر اثر DOF را روشن می کند).

مرحله 26
برای ایجاد مواد جدید Vray ، به “File> VrayBridge> VrayMaterial” بروید.

مرحله 27
در ویرایشگر مواد ، “لایه براق” را روشن کنید و رنگی را انتخاب کنید (من از زرد روشن استفاده کردم).

مرحله 28
این ماده را کپی کرده و رنگ آن را تغییر دهید (این بار من از رنگ آبی روشن استفاده کردم).

مرحله 29
حالا یکی از این مواد را روی یک جسم مکعب ، و دیگری را روی مکعب دیگر بکشید و رها کنید.

مرحله 30
“تنظیمات پردازش” را وارد کنید (Cmd + B).

مرحله 31
“VrayBridge” را در برگه “General” انتخاب کنید.

مرحله 32
در برگه “روشنایی غیرمستقیم (GI)” ، کیفیت ارائه نهایی را از “ایستگاه از پیش تنظیم” (من از کیفیت متوسط ​​استفاده کردم) انتخاب کنید.

مرحله 33
برچسب “VrayPhysical camera” را انتخاب کنید (به شی camera دوربین قبلی اضافه شده است) و در زیر برگه “Parameters Lens” مقدار “F-stop” را به “1” و “Speed ​​Shutter” را به “100” تغییر دهید . برای کاهش مقاومت DOF ، از مقادیر بالاتر “F-stop” استفاده کنید. توجه: اگر از مقدار “F-stop” بالاتر استفاده می کنید ، باید مقدار “دیافراگم” را کاهش دهید ، در نتیجه پردازش تیره تر می شود زیرا باعث جلوگیری از ورود نور به دوربین می شود. برای تعادل بخشیدن به مشکل ، می توانید از مقدار “سرعت شاتر” کمتری استفاده کنید تا زمان بیشتری برای ورود نور به دوربین فراهم شود.

بدون دیدگاه

0

دیدگاه تان را ثبت کنید