بلاگ

آموزش تری دی مکس نورپردازی و ارائه یک فضای داخلی

به عنوان یک کاربر ، آموزش تری دی مکس بیش از چند ماه طول می کشد تا نتیجه بگیرید. برای نمونه ها و موارد تقویت نشده غیر مخلوط کن ، آموزش تری دی مکس بهتر از مخلوط کن است. به طور کلی می توان از توانایی آموزش تری دی مکس برای گرفتن بهترین نتیجه استفاده کرد. ادامه

بهترین نرم افزار سه بعدی برای سرگرمی و تظاهرات تا زمانی است که نیازی به چاپ نداشته باشید و باید اندازه بگیرید. آموزش تری دی مکس هنوز هم بهتر عمل می کند.

من به دنبال سبکی متفاوت ، شبیه کارهای مدرن و طراحی مینیمالیستی ، اما گرم ، ترکیبی از فضای سبز و رنگ های ملایم بودم که بتوانم مدت ها در آن بمانم.

این بسیار سرگرم کننده و همچنین کمی چالش فنی بود ، زیرا من می خواستم همه چیز (تقریبا همه چیز) را از ابتدا آزمایش کنم. من از بسیاری از کاسه های تقلیدی افزودنی ماکارونی MassFX در کاسه های بزرگ استفاده کرده ام ، که بعداً توضیح خواهم داد. ابزار عالی دیگر استفاده از پارچه برای مدل سازی پرده های سقف است.

تفسیر اصلی صحنه
در اینجا تعریف گسترده ای از موقعیت استاندارد است که من معمولاً استفاده می کنم.

 

مثلا
من برای ساخت مدل از یک روش ساده و آشنا Poly Edit استفاده کردم. هیچ چیز جدید و خاصی در اینجا وجود ندارد: فقط زمان لازم برای صف آرایی ، اکسترودر ، باز کردن و غیره است.

 

برای آشپزخانه ، از یک کلید شیب ساده استفاده کردم تا ظاهری ساده و سریع ایجاد کنم.

پلاگین های MassFX:
اگر شما مجبور شده اید یک شیشه یا کاسه را با برخی از اشیا in به صورت سه بعدی پر کنید ، MassFX ابزاری مناسب برای آن است!

من ابتدا نوار ابزار MassFX را ساختم. برای انجام این کار ، بر روی یک فضای خالی در نوار ابزار اصلی کلیک راست کرده و نوار ابزار MassFX را از فهرست انتخاب کردم.

 

سپس کاسه را انتخاب کردم و بدنه صلب را به شی selected انتخاب شده اضافه کردم – انتخاب بدن صلب صاف. قرار نبود کاسه حرکت کند بنابراین مجبور شدم آن را روی حالت استاتیک تنظیم کنم. نوع فرم را هنگام راه اندازی اشکال بدنه به مقعر تغییر داده و سپس در هنگام راه اندازی پارامترهای شبکه بر روی ایجاد کلیک کردم.

سپس ماکارونی را به یک بدن سخت و پویا تبدیل کردم و برای اولین آزمایش آماده بودم.

 

همانطور که امید داشتم اجرا نشد! بنابراین مجبور شدم پارامترهای پیش فرض را تنظیم کنم.

 

باید تنظیمات را روی بدنه سخت کاسه تنظیم می کردم. ابتدا کاسه را به سمت مقعر هدف قرار دادم و سپس شبکه را ایجاد کردم. من باید پارامترها را با شبکه فیزیکی تنظیم کرده و آنها را بازتولید کنم. کاری کنید که 98 کارکرد بهتری داشته باشد. سپس حداقل را کاهش دادم. اندازه بدنه به حدود 0.1 یا 0.15 رسیده و در نهایت حداکثر افزایش یافته است. Verts per Hull به 256 یا 512. با کلیک روی Generator ، شبکه براساس تنظیمات پیشرفته من بازیابی شد.

 

سپس با ماکارونی شروع کردم. من برای فعال کردن ویژگی های مواد فیزیکی پیش رفتم و تنظیمات زیر را امتحان کردم (هر شی متفاوت است بنابراین شما باید کمی با تنظیمات بازی کنید). دیگر وقت بازی نیست!

 

هنگامی که از شبیه سازی راضی شدم ، فریم های کلیدی را در بخش شبیه سازی پختم.

واردات ماکارونی
سپس ماکارونی را وارد صحنه خود کردم. من باید ماکارونی را به یک چند ضلعی قابل ویرایش تبدیل می کردم. اما قبل از انجام این کار ، مجبور شدم تمام نظرات اصلی (2) را با نوشتن اسکریپت کوچک حذف کنم: DeleteKeys objects #allKeys. و تمام!

صفحه های سایه
تغییر پارچه ابزاری بسیار قدرتمند است ، امکانات بی نهایت دارد! من می خواستم چند صفحه سایه بان در پشت بام داشته باشم تا فضا را از نور مستقیم خورشید محافظت کنم. اینگونه بود که من آن را با تغییر پارچه درست کردم.

اول ، اگر صفحه سایه خود را می خواستم ، خطی کشیدم.

سپس لیست تغییرات را باز کردم و Maker Maker را انتخاب کردم.

 

سپس دوباره Modifier را باز کردم و پارچه ای را انتخاب کردم ، با استفاده از تنظیمات زیر برای پارچه پرده:

 

پارچه را باز کردم ، یک گروه و چند راس نزدیک حلقه اول انتخاب کردم. سپس ترجیح دادم گروهی را دنبال کنم. سپس روی محل اتصال کلیک کردم و اولین حلقه را انتخاب کردم. اولین راس به حلقه اول اختصاص می یابد. مراحل را اینجا ببینید.

سپس انیمیشن را برای گره ها آماده کردم (که باعث حرکت حلقه ها می شود). ابتدا پنجره پیکربندی زمان را باز کردم و زمان انیمیشن را روی 100 تنظیم کردم. من سفارشی سازی / تنظیمات / انیمیشن را باز کردم و در طول انیمیشن یک مرکز محلی را علامت گذاری نکردم.

 

سپس به فریم 100 رفتم و دکمه خودکار را فشار دادم. من همه حلقه ها را انتخاب کردم و آنها را گروه بندی کردم. اطمینان حاصل کردم که مرکز محوری را که تنظیم کرده ام از حالت انتخاب استفاده کند ، مراحل زیر را دنبال می کنم.

در آخر ، علامت گذاری خودکار کلید را خاموش کردم ، گزینه های پرده و پارچه را انتخاب کردم ، روی شبیه سازی کلیک کنید.

 

روشنایی
برای نور جهانی در صحنه ، من از سه منبع نور استفاده کردم: نور گنبدی V-Ray با نقشه HDRI (VizPeople_non_commercial_hdr_v1_07) ، نور گنبد پر از آبی نرم و VRaySun. پارامترهای زیر را مشاهده می کنید.

من این کار را وقتی انجام می دادم که به کنترل کامل سایه ها احتیاج داشتم ، بنابراین به یک گردش کار ترکیبی رضایت دادم – VRayDome Light + VRay برای کنترل دقیق سایه ها ، و یک نور آبی ملایم از نور Dome برای سایه ای کمی گرمتر ، چیزی را روشن نمی کند اما صحنه احساس گرمتری را ایجاد می کند.

 

من مدتها جستجو کردم تا HDRI مناسب پیدا کنم. من به HDRI با نور نرم نیاز داشتم – ممکن است خورشید در حالت صبح یا ظهر نباشد. بالاخره راهی پیدا کردم ، فقط باید افق را کج می کردم تا اواخر بعد از ظهر به حالت خورشید تبدیل شوم. از آنجا ، تنها کاری که باید انجام دهم قرار دادن VraySun برای استفاده در Hdri بود. ساده!

تنظیمات دوربین
معمولاً برای دستیابی به فریم های جالب ، مجموعه ای از دوربین های مختلف را بر اساس یک ایده خشن تنظیم می کنم. در طول آماده سازی پروژه ، من قبلاً نقاشی های نادرستی برای تصاویر موجود در ذهنم ساخته ام. در زیر می توانید تنظیمات دوربین (تقریباً پیش فرض) را ببینید که اکثر آنها یکسان هستند – به جز دوربین DoF.

بدون دیدگاه

0

دیدگاه تان را ثبت کنید